Szerdán utolsó csapatként a Pramac is leleplezte idei arculatát. Az olasz csapat a Jorge Martín – Franco Morbidelli duóval vág neki a 2024-es szezonnak.
Magyar idő szerint szerdán 17 órakor debütált a Pramac idei festése. A bemutatót egy némileg meglepő helyszínen, a szahíri Bahrain International Circuiten – a hétvégén sorra kerülő Forma–1-es forduló színhelyén – tartotta az olasz csapat, amely a MotoGP mezőnyéből utolsóként tárta a nyilvánosság elé a 2024-es arculatát.
A Pramac idei festése jelentősen eltér a tavalyitól. A Ducati és a Prima színei, vagyis a piros és a lila dominánsabbak lettek, illetve már nem a fehér, hanem a fekete egészíti ki őket.
Minden kétséget kizáróan a 2023-as volt a Pramac történelmének legjobb királykategóriás szezonja, hiszen a szatellitistállók közül elsőként sikerült megszerezniük a csapatvilágbajnoki címet. Ráadásul egy elég jelentős, 92 pontos előnyt sikerült kiépíteniük a második helyezett gyári Ducati előtt. Emellett fontos kiemelni azt is, hogy a két pilótájuk összesen öt főfutamot és kilenc sprintet nyert meg.
Predominantly purple and red for 2024 🆕
Are you a fan of @pramacracing's new colour scheme? 💥#MotoGP2024 pic.twitter.com/7gGRptmXQF
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) February 28, 2024
Az istállónál azonban mégsem lehettek teljesen elégedettek a szezon végeztével. Ugyanis az egyik versenyzőjük, Jorge Martín az utolsó futamig harcban volt az egyéni világbajnoki címért, ám végül drámai körülmények között alulmaradt Francesco Bagnaiával szemben.
Martín kisírta magát a vesztes vb-döntő után, de úgy véli, van mit ünnepelni
Martín a 2024-es szezonban is a Pramac színeit képviselve próbálkozik majd a trófea megszerzésével, ám ebben idén már egy új csapattárs fogja segíteni. Az LCR-hez igazoló Johann Zarco helyét a Yamahától érkező Franco Morbidelli vette át.
Elégedett az új Ducatival a mindenkinél nagyobbat váltó Morbidelli
A Pramac az idei szezonban is a mezőny jelenlegi legjobb motorját, a gyári specifikációjú Ducatit fogja használni. A bolognaiak és a csapat közti együttműködés annak ellenére is töretlennek tűnik, hogy tavaly egymással kellett megküzdeniük a világbajnoki címért.
Bagnaia főmérnöke odaszúrt Martínnak: Könnyű egy szatellitcsapatnak álcázott gyári istállónál
Ami az előszezoni teszteket illeti, azokon a Pramac elég nagy hátrányban volt a vetélytársakkal szemben, hiszen Morbidellinek mindkettőt ki kellett hagynia. Az olasz pilóta a Superbike-világbajnokság portimãói gyakorlásán szenvedett el egy ijesztő balesetet, amelynek a következményei miatt az orvosok nem engedték meg neki, hogy motorra üljön.
Morbidellinek nemcsak a sepangi, hanem a katari tesztet is ki kell hagynia a portimãói bukása miatt
A sepangi tesztet ennek ellenére jó hangulatban zárhatta a csapat, hiszen azon Martín a második helyen végzett. A katari gyakorlás után azonban már más volt a helyzet, a spanyol pilóta ekkor csak hetedik lett, ráadásul a motorjával sem volt teljesen kibékülve.
Bagnaia szerint hibátlanul megy az idei Ducati, Martín és Bastianini viszont vibrációról panaszkodik
Könnyen lehet, hogy az idei lesz az utolsó szezon, amelyet Martín a Pramacnál tölt. Ugyanis a madridi pilóta a jövőben mindenképpen egy gyári istállónál akar majd versenyezni, így a csapatnál azzal számolnak, hogy biztosan elveszítik. Amennyiben valóban távozna, a helyét valószínűleg Fermín Aldeguer vehetné majd át.
A Pramac tulajdonosa biztos benne, hogy Martín az idei szezon végén elhagyja a csapatát