- Hirdetés -
- Hirdetés -
Stefan Pierer, a KTM-et is birtokló Pierer Mobility AG vezérigazgatója kijelentette, szeretné, ha Dani Pedrosa komolyabb beleszólása lenne a fejlesztésekbe. A gyártó tanácsadója elárulta, a spanyol tesztpilóta ismét lelkes a szabadkártyás versenyzés iránt.
Jelentős átalakuláson megy keresztül a KTM, ami persze rá is fér a gyártóra, hiszen az utóbbi időszakban kisebb gödörbe kerültek. A gyártó által működtetett négy motoron egy plusz két változás lesz a pilótákat illetően: Pedro Acosta a GasGasról átül a gyári gépre, míg a Tech3 KTM-mé alakuló istállóhoz Enea Bastianini és Maverick Viñales érkeznek.
Technikai fronton szintén voltak módosítások. Még a nyári szünet előtt bejelentették, hogy Fabiano Sterlacchini nem hosszabbítja meg a szerződését az osztrák gyártóval, és azóta körvonalazódik, hogy a Hondához tart. A sachsenringi hétvége óta ketten irányítják a műszaki részleget: Kurt Trieb a motorblokkért, míg Wolfgang „Fewo” Felber a vázért felelős vezető.
Végre csatlakozik a Honda a többi gyártóhoz, ami a kulcsember leigazolását is közelebb hozhatja számukra- Advertisement -
Egyebek mellett az a kérdés is felmerülhet, hogy milyen szerepet szánnak a KTM legtapasztaltabb tesztpilótájának, Dani Pedrosának, akit az egész tesztcsapat nagyra értékel. Stefan Pierer, a KTM-et is birtokló Pierer Mobility AG vezérigazgatója szeretné, ha a 31-szeres MotoGP-futamgyőztes az eddiginél komolyabb beleszólással rendelkezne a technikai kérdésekbe. „Dani a főnök – nyilatkozta. – Neki kellene fejlesztenie [a motort], és meghoznia a döntéseket. Aztán a többieknek csak vezetniük kellene, legyen ilyen egyszerű.”
Persze a 38 éves motoros már hosszú ideje nem akar minden versenyhétvégét a helyszínen tölteni, és azóta, hogy gyereke született, ez minden bizonnyal hatványozottan igaz. Ugyanakkor a KTM-nél azt látják, hogy ismét szívesen versenyezne szabadkártyával. Hogy ennek van-e köze Sterlacchini távozásához, azt nem tudni, mindenesetre az egybeesést nem lehet nem észrevenni.
„Dani megint nagyon motivált, és jelezte nekünk [ebbéli szándékát] – árulta el Heinz Kinigadner, a KTM tanácsadója. – Úgy gondolja, hogy még mindig nagyon jól be tudja állítani a motort. Nem olyan régen Danit még nem nagyon érdekelte a szabadkártyás [lehetőség], de ez mostanra újra megváltozott. A két spielbergi teszt után újra nagyon lelkes. Ismét többet kommunikál a versenyzőkkel is.”
Pedrosa 2019 óta tölti be a teszt- és fejlesztőpilóta szerepét a mattighofeni márkánál, és azóta négyszer versenyzett. Számszakilag az idei jerezi sprintfutamon hozta a legjobb eredményt, hiszen a kaotikus versenyen utólag harmadikként rangsorolták, de sportszakmailag alighanem többet ér a tavalyi misanói forduló, amikor szombaton és vasárnap is negyedikként intették le.
Pedrosa: Ha csak néhány dolog jobban alakult volna, simán háromszoros MotoGP-bajnok lehetnék
- Advertisement -