Kiderült, hogy mikor kaphatja meg végre Raúl Fernández is a legújabb Apriliát

A Spanyol Nagydíjat követő jerezi teszten próbálhatja majd ki először az idei Apriliát Raúl Fernández.

A tavalyi MotoGP-szezon végén bombaként robbant a hír, hogy az RNF-et lényegében kitiltották a sorozatból. A maláj csapat – amely korábban a Yamaha, 2023-tól pedig az Aprilia ügyfele volt – helyét a Trackhouse Racing vette át. Az amerikai istálló pedig folytatta az együttműködést a noalei gyártóval, sőt úgy döntöttek, hogy még fokozzák is annak az intenzitását.

„Nemcsak egy egyszerű Aprilia-ügyfél szeretnénk lenni, hanem partnerként segíteni egymást abban, hogy megnyerhessük a bajnoki címet. Az a szándékunk, hogy futamgyőzelmekért harcoljunk, és három vagy öt éven belül mi legyünk a legjobb független csapat a paddockban” – nyilatkozta korábban Justin Marks, az istálló egyik tulajdonosa az Autosportnak.

Ennek jegyében a csapat sportszakmai irányítását Noaléből, az Aprilia központjából végzik. Emellett pedig technikai szinten is erősebb lett a kapcsolat, hiszen amíg az RNF az RS-GP előző generációját használta, a Trackhouse ígéretet kapott a legújabb gépek leszállítására.

Azonban a kettő motorból végül csak az egyik érkezett meg időben, az pedig a tapasztaltabb pilótának, Miguel Oliveriának jutott, aki így már a sepangi teszten felülhetett rá. December Massimo Rivola, az Aprilia Racing vezérigazgatója azt mondta, hogy a Katari Nagydíjon már Raúl Fernández is a legfrissebb technikával tud majd versenyezni, de végül az mégsem jutott el hozzá a loszaíli fordulóig.

Raúl Fernándezt nem érdekli, hogy csak egy rosszabb motort kap az Apriliától, mint Oliveira

Az előttünk álló hétvégén fog sor kerülni a Spanyol Nagydíjra, a forduló utáni hétfőn a mezőny Jerezben marad majd egy tesztre. Nemrég kiderült, hogy a tervek szerint ez a gyakorlás lesz az első alkalom, amikor Fernández megkapja majd a legújabb Apriliát.

„Lesz egy tesztünk hétfőn, és ha a hétvége során minden simán megy, akkor Raúlnak azon lesz először lehetősége röviden tesztelni a 2024-es motort” – mondta Davide Brivio, a Trackhouse csapatfőnöke.

A Forma–1-es tapasztalatait felhasználva egyesítené a kultúrákat a MotoGP-be visszatérő Brivio

Fernándeznek viszont az év hátralévő részében továbbra is a tavalyi motorblokkot kell használnia a homologizációs szabályok miatt, az RS-GP többi alkatrészét azonban „frissítik” majd az idei változatra. Ezt könnyedén meg tudják tenni, mivel a motor két generációja nagyban hasonlít egymásra.

A VR46 és a Pramac után újabb istálló merült fel a Yamaha lehetséges szatellitcsapataként