Wilco Zeelenberg, a Trackhouse csapatmenedzsere elárulta, hogy Raúl Fernández miért jelzett problémát a Katari Nagydíj rajtprocedúrája során. A spanyol versenyzőt ráadásul más is sújtotta, csapattársa, Miguel Oliveira pedig még egy tavalyi esetért bűnhődött.
Története első főfutamát teljesítette a Trackhouse a vasárnapi Katari Nagydíjon. A két versenyző közül több okból is Raúl Fernández várhatta optimistábban a rajtot: az időmérőn ő végzett előrébb, a bemelegítésen pedig egyenesen a harmadik helyet szerezte meg, ráadásul csapattársának, Miguel Oliveirának le kellett töltenie egy hosszú körös büntetést.
Azonban a spanyol versenyzőnek rémálomszerűen kezdődött a futam. Illetve dehogy kezdődött, hiszen a rajtprocedúrát pont miatta kellett megszakítani, mivel felemelt kézzel jelezte, hogy baj van. Ennek következtében a bokszból kellett elmennie a felvezető körre, de ami ennél jóval fontosabb, hogy a rajtrács végére száműzték.
Bagnaia hamar élre állt, majd simán nyert, Acosta sokáig fantasztikusan versenyzett első főfutamán
„Őszintén szólva nagyon csalódott vagyok – nyilatkozta a kvalifikáción egyébként tizenkettedikként záró versenyző. – Egy nagyon jó bemelegítés és egy nagyon jó hétvége volt, összességében rendkívül versenyképesek voltunk. A rajtrácson volt egy kis problémánk az elektronikával. Láttam a fényeket a műszerfalon, és valami nem stimmelt.”
A részletekbe Wilco Zeelenberg avatta be a nyilvánosságot. „Raúl műszerfalán egy hibakód jelent meg közvetlenül a rajt előtt – árulta el a Trackhouse csapatmenedzsere. – Két-három másodperc múlva a motor visszakerült [a normális állapotába], de ilyenkor a lehető leghamarabb el kell hagynia a rajtrácsot. Ezután váltanunk kellett a második motorra, mert túl trükkös lett volna a hibakóddal elindulni.”
More grid drama tonight! 😱
Start aborted! Problems for @25RaulFernandez! 🔴#QatarGP 🇶🇦 pic.twitter.com/nwTEvvwawE
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) March 10, 2024
Fernández megpróbáltatásainak itt még nem volt vége, ugyanis a tartalékmotorján nem friss abroncsok voltak fent. Ennek következtében hiába küzdötte fel magát a tizenhetedik helyre, de a 17. kör végén kénytelen volt kiállni. „El kellett futnom a másik motorhoz, amelyen használt gumik voltak, és ezzel szinte véget is ért a versenyem – mondta. – Megpróbáltam végigcsinálni a futamot, de az utolsó öt körben nagyon nehéz volt menedzselni a gumikat, nem tudtam vezetni, és bementem a garázsba.”
Oliveira a tizennegyedik helyről indult, ami Fernández hátrasorolásával lényegében tizenharmadikká változott. Azonban még a tavalyi katari sprinten okozott balesete miatt le kellett töltenie egy hosszú körös büntetést, amelyet követően a tizenötödikről a tizenkilencedik pozícióba esett vissza. Végül egy, az utolsó előtti körben végrehajtott előzéssel visszaszerezte a tizenötödik helyet, és ezzel begyűjtötte az utolsó pontot.
Beteljesedett a szezon szomorú statisztikája, így már most megvan a következő év első büntetése
„A hosszú kör nagy érvágás volt számunkra – kezdte. – Ezt a futam elején kellett letöltenem, amikor sokkal sűrűbb a boly, és sok időt, illetve pályapozíciót veszítettem. Ezért vissza kellett szereznem néhány helyezést, miközben próbáltam óvni a gumit. Egy pontot ért az erőfeszítés, de nem vagyunk túl elégedettek azzal, ahogyan lezárult a hétvége. Úgy gondolom, még kicsit több időre van szükségünk ahhoz, hogy a legjobbat hozzuk ki a motorból. Szerintem a csapat képes rá, csak kell egy kis idő. Tovább kell dolgoznunk, és leszegett fejjel a legjobbat kihozni magunkból.”
Davide Brivio 2020 után először dolgozott aktívan egy MotoGP-hétvégén, hiszen az idei szezonban a Trackhouse csapatfőnöki pozícióját tölti be. Az olasz szakember igyekezett megtalálni a pozitívumot. „Abban a tudatban távozunk Katarból, hogy megvan bennünk a potenciál, hogy sokkal jobban teljesítsünk, mint ahogyan eddig – jelentette ki. – A portugáliai verseny nagyon fontos lesz Miguel számára. Előtte mindent ki fogunk elemezni, ami itt történt, és megpróbálunk javítani, jobbat nyújtani.”