Miller mindent megtett a dobogóért Acosta ellen, de felzárkózása végül bekérte az árát

Jack Miller elárulta, mindent bevetett Pedro Acosta ellen a Thai Nagydíj hajrájában, de a futam végére teljesen elfogytak a gumijai. Az ausztrál motoros szerint még inkább elmehetett volna a nedves pályás beállítások felé, de a végeredmény ellenére élvezte a versenyzést.

Jack Miller száraz pályán finoman szólva is harmatos teljesítményt nyújt az idei évben, a Thai Nagydíjon viszont rámosolygott a szerencse, legalábbis ami a körülményeket illeti. A Moto2-es futam után ugyanis elöntötte a pályát az eső, így a mezőny tagjai nedves aszfalton kezdték meg a versenyt. A gyári KTM pilótája viszont nehéz feladat előtt állt, hiszen szombaton csak a tizenötödik helyre kvalifikálta magát.

Marc Márquez bukásig erőltette a vezetés megszerzését, Bagnaia nyert a vizes pályán Martín előtt

A verseny első részében viszont remekül teljesített, és az előtte történt bukásoknak is köszönhetően feljött a negyedik pozícióba, többek között márkatársait, Brad Bindert és Pedro Acostát is megelőzve. Mivel féltáv környékén Marc Márquez is elesett, a 29 éves versenyző a harmadik helyen haladt, ám nem tudott felállni a dobogóra, hiszen az utolsó két körben a spanyol újonc, majd Fabio Di Giannantonio is elment mellette.

„Az első pár kör elég meredek volt – nyilatkozta. – A tizenötödik helyről indultam, és a rajtom sem volt a legjobb. Utána meglehetősen hektikus volt a vízpermet. A balesetet is próbáltam elkerülni, sokan elvesztették a [motorjuk] hátulját, meg miegymás. Szóval kicsit szétszakadt a mezőny. Sikerült utat törnöm magamnak, a negyedik helyig jöttem fel, majd miután Marc eldobta, már harmadik voltam. Azonban az elejével nagyon szenvedtem, mintha megsült volna az első gumim. Szóval a kanyarsebességem eléggé elszállt. Aztán talán három [körrel] a vége előtt már semmi nem maradt az abroncs közepén, és elkezdtek levadászni. Próbáltam mindent bedobni, amit csak tudtam. Nagyon akartam a dobogót, de nem így alakult. Az első pár kör, amikor próbáltam átjutni a mezőnyön, egyszerűen sokba került, és vélhetően óriási terhelést jelentett a gumiknak.”

Ami az Acostával vívott csatát illeti, talán az egész futam legszebb párharcát vívták ők ketten. A két versenyző több kanyaron át küzdött, és bár a 20 éves pilóta első támadását Miller még vissza tudta verni, utána már nem volt ellenszere. A négyszeres MotoGP-futamgyőztes még a motorján is változtatott, de ezzel csak rontott saját helyzetén.

Round the outside, round the outside 🔄@37_pedroacosta and @jackmilleraus had everyone jumping and shouting with their podium battle ⚔️#ThaiGP 🇹🇭 pic.twitter.com/1ybIZEipIQ

— MotoGP™🏁 (@MotoGP) October 27, 2024

„Őszintén szólva mindent beleadtam, amit csak tudtam – fogalmazott. – Belülre ment, és a hármas kanyar kijáratánál, majd a négyes felé menet kicsit meglöktük egymást, és arra gondoltam, hogy »két lehetőség van, vagy megcsinálom, vagy nem«, mivel minden körben elvesztettem az elejét. Ahogyan elkezdtem húzni a gázt, az eleje elszállt. Ezért arra gondoltam, hogy »mi lehetne jobb hely a motor elejének tesztelésére annál, ahol minden körben elveszítettem?«. Sikerült megcsinálnom, de az ötösben visszajött elém. Megpróbáltam ismét megközelíteni, de nem igazán sikerült, és ennyi volt. Mindent bevetettem ellene, amit csak tudtam, szinte olyan volt, mintha úttorlasz lenne ott. A vége felé a [motorblokk] térképén is módosítottam. Az egyiken kicsit kevesebb volt a kipörgésgátlás, de őszintén szólva ez talán rosszabb volt, mert [a kerekem] túlságosan kipörgött az egyenesben.”

Miller azonban így is beállította szezonbeli legjobb futameredményét, 2024-ben eddig csak a portimãói főversenyen lett ötödik. Pedig talán ennél is előkelőbb pozícióban végezhetett volna, ha a beállításokkal még inkább a vizes körülmények irányába megy, és a hátsó kereket jobban terheli. A bemelegítéshez képest ugyanakkor így is sikerült javulnia, és összességében élvezte a motorozást.

„Ez van, bele kell törődni – jelentette ki. – Az embernek éreznie kell, mi történik alatta. Ez a mai MotoGP-motorok szépsége a karbonfékekkel, nem kell őrült nyomást kifejteni a karra. Az embernek jóformán csak »ápolgatnia« kell, és játszania a tapadással. Manapság nagyon jól lehet érezni, mi történik a motorral vizes pályán, a Ducatinál töltött időszakomban is ez volt a helyzet, és most, a KTM-nél is. Szóval élvezem. A rendelkezésre álló tapadási viszonyok között kell vezetni. Egyszerűen szórakoztató felszedni a motort, meg minden.”

Így áll a MotoGP-tabella a Thai Nagydíj után

Így áll a MotoGP-tabella a Thai Nagydíj után