Quartararo figyelmeztette a Yamahát: ha nem teljesítik az akaratát, megfontolja a távozást

Fabio Quartararo egyértelmű figyelmeztetést adott ki a Yamahának, és belengette az eligazolását, amennyiben kérései nem teljesülnek. A 24 éves versenyző ismét hangsúlyozta, hogy a japán gyártónak többet kell kockáztatnia.

Azok után, hogy Fabio Quartararo 2021-ben világbajnok lett, tavaly pedig sokáig vezette a tabellát, majd egészen az utolsó futamig harcban volt Francesco Bagnaiával szemben, idén általában csak a középmezőnyben motorozik. Ennek legfőbb oka, hogy a Yamaha kifejezetten gyenge lett idén, és a francia pilóta csak ritkán tud szép eredményt kihozni belőle.

A folyamat már a tavalyi idény második felében is láthatóvá vált, és a holtszezonban nem tudtak visszakapaszkodni az élmezőnybe. Olyannyira, hogy idén már nemcsak a Ducati, hanem a KTM és az Aprilia is egyértelműen a japán gyártó előtt van, sőt, a nagy rivális, a lesajnált Honda is megelőzi őket a konstruktőri tabellán. A szenvedést pedig Quartararo aligha fogja sokáig tűrni, és ennek most hangot is adott.

Lavinát indíthat el Marc Márquez: Viñales a Hondánál, Quartararo az Apriliánál köthet ki?

„Nincs sok időnk a forradalomra – nyilatkozta a 24 esztendős motoros, majd egyértelmű üzenetet küldött munkáltatója felé. – A jövő most nem az én kezemben van, hanem a Yamaháéban. Természetesen inkább maradnék a Yamahánál, de ha nem azt gyártják le, amit akarok, [azaz] egy versenyképes motort, akkor meg kell fontolnom, hogy 2025-re eligazolok.”

Amennyiben így dönt, aligha lesz belőle hónapokig elhúzódó történet, mint Marc Márquez esetében, hiszen 2024-ben lejár a szerződése, így szabadon igazolhatóvá válik. Amennyiben a mostani szezon megismétlődik, aligha tudják maradásra bírni, hiszen idén eddig csak kétszer állt dobogóra főfutamon, és mindkét harmadik helyhez kellett mások bukása.

„Mentálisan kemény volt – utalt erre a szezonra. – Nehéz, amikor az ember három egymást követő évben a bajnoki címért küzd, minden versenyen győzelmet, dobogót [szerez], aztán egyetlen pódiumért harcol, és úgy tűnik, hogy sikerült. Néha egy pilóta kicsit el tudja fedni a problémákat, de a problémák nagyobbak, én pedig semmit nem tudok tenni. Lényegében három éve nagyon hasonló a motorunk. Nem volt hatalmas változás, és nem tudunk javulni. Ami a következő évet, valamint a jövőt illeti, minden a Yamaha kezében van, hogy jobb motort gyártson, és meglátjuk, hogy sikerül.”

A San Marinó-i Nagydíj másnapján rendezték meg a misanói tesztet, ahol a mezőny tagjai kipróbálhatták gyártójuk 2024-re szánt motorjának prototípusát. A Yamaha új motorblokkot is tesztelt, ám Quartararo nem volt elájulva az új erőforrástól, és összességében is rendkívül kevés pozitívumot tudott megemlíteni az új versenygéppel kapcsolatban.

Marini zárta az élen a misanói tesztet, Marc Márquez és Quartararo is elégedetlen

„Nem volt egy pozitív teszt számunkra – fogalmazott. – Meg tudom mondani, hogyan érzem magam a motoron. Volt egy egyórás megbeszélésünk, nagyjából húsz ember volt ott a találkozón. Ennek a húsz embernek rögtön megmondtam, hogy nem vagyok elégedett, hogy javulnunk kell. Rengeteg kívánságom volt. Boldog lennék, ha a felét teljesítenék annak, amit kértem. A felét jövőre, a felét 2025-ben.”

Quartararo nemrég arról is beszélt, hogy szerinte a Yamahának min kellene változtatnia a mentalitást illetően, és ezt Motegiben a japán vezetésnek is elmondta. A 11-szeres MotoGP-futamgyőztes úgy véli, az eddiginél jóval többet kellene kockáztatniuk, mivel csak így érhetik utol a jelenleg előttük lévő gyártókat.

Quartararo beszélt a Yamaha elnökével, és elárulta, min kell változtatni a siker érdekében

„Ha 2024-re profik és versenyképesek akarunk lenni, akkor sok rizikót kell vállalnunk – szögezte le. – A többiek megint egy lépést fognak tenni előre. Ha mi nem tesszük meg, még rosszabbak leszünk, mint idén. Mindenhol a határon kell járni: a szabályok, a motorban rejlő potenciál határán. Ne menjünk ennyire a biztonságra! Ez egy győztes projekt lehet, ha győztes mentalitással rendelkezünk.”

Binder nincs elájulva az új KTM-től, még mindig messze vannak a Ducatitól