Rossira, Stonerre és Marc Márquezre jellemző vonások is vannak Acostában, véli Lorenzo

Jorge Lorenzo szerint Pedro Acostában több korábbi nagy bajnokra jellemző személyiségjegy is megtalálható. A 37 éves exmotorversenyző hasonló tanácsot adott az újoncnak, mint Dani Pedrosa, míg Àlex Crivillé megjegyezte, hogy a GasGas pilótájának vezetési stílusa valamelyest már ebben a félszezonban megváltozott.

A MotoGP idei szezonjának első szakaszában egyértelműen Pedro Acosta volt a mezőny legüdébb színfoltja. A május vége óta 20 éves pilóta már élete második, illetve harmadik királykategóriás futamán dobogóra állt, utána pedig három sprinten is az első háromban zárt. Ennek köszönhetően úgy ment el nyári szünetre, hogy a Ducatikon kívül csak Maverick Viñales van előtte az összetettben.

Bár az utolsó néhány futam részben miatta, részben a motor miatt nem alakult annyira fényesen, mint a korábbiak, így is egyértelműnek tűnik, hogy Acosta nagy dolgokra hivatott ebben a sportágban. Nem véletlen, hogy a DAZN nemrég egy egész műsort szentelt annak, hogy kielemezzék az újoncot. Ebben több korábbi motoros is megszólalt, például Jorge Lorenzo is.

„A felkészülés, az a több ezer és ezer óra, amit kiskora óta motorozással töltött, méghozzá nagy motorokon – utalt arra, hogy mi különbözteti meg Acostát a kortársaitól. – Az ő korában a többieknek fele- vagy harmadannyi felkészülés jut, mint neki. Én csak egy tanácsot adnék: legyen óvatos az esésekkel. Egy komoly sérülés véget vethet a pályafutásának. Vannak benne [Casey] Stonerre és Valentino [Rossira] jellemző dolgok, a karizmájuk. Ahogyan Marc [Márquezből] is az ambíció és az önmagába vetett hit.”

Acosta „megbuktatta” saját magát, komoly kirándulásra készül a KTM visszaesése után

Dani Pedrosa még jobban ismerheti közös honfitársukat, hiszen, mondhatni, márkatársa a KTM-nél, mivel a 38 éves motoros tesztpilótai feladatokat lát el az osztrák gyártónál. A 31-szeres MotoGP-futamgyőztes szintén a neveltetésében látja Acosta szereplésének okát, és hasonló tippet adott neki, mint egykori riválisa.

„Minden alkalommal, amikor kategóriát váltott, jobban érezte magát – fogalmazott. – Hozzászokott ahhoz, hogy nagyon kicsi pályákon, nagy motorokkal dolgozzon. A gyárban mindenki el van ragadtatva a teljesítményétől, a KTM-nél szükség volt rá. Jövőre nagyobb tapasztalattal eljuthat a következő szintre. Az előszezonban azt a tanácsot adtam neki, hogy legyen óvatos a gumikkal, ez a motor néha meglepheti az embert, és a végén a kórházban köt ki.”

Acostával kapcsolatban az első spanyol királykategóriás világbajnok, az 1999-ben csúcsra érő Àlex Crivillé is megszólalt, aki máris változást észlelt a fiatal versenyző vezetési stílusában. „A kanyarbejáratnál már most kicsit hátrébb dől – jelentette ki. – Kicsit feljebb helyezkedik, hogy megkeresse a csúcspontot. A kanyarban hátul nagyon kiteszi a testét, ami sokat segít abban, hogy megtalálja a kívánt pontot. Ez alapvető fontosságú.”

Acosta Rossi csapatához is igazolhatott volna, nem sportszakmai okokból esett kútba a házasság

Marc Márquez: Mostanra megértettem, hogy első számúnak lenni nem normalitás