Stonertől megkérdezték, melyik volt a legrosszabb motorja, meglepő választ adott

Casey Stoner választ adott arra a kérdésre, hogy melyik volt a legjobb, illetve a legrosszabb motorja a MotoGP-ben. Előbbi, mondhatni, borítékolható volt, utóbbi viszont a végeredmény ismeretében mindenképpen meglepő.

Casey Stoner két világbajnoki címet szerzett a MotoGP-ben, mielőtt 2012-ben, mindössze 27 évesen visszavonult. Azt lehetne hinni, hogy arra a két motorra gondol vissza a legszívesebben, amelyekkel felért a csúcsra, ám ez egyáltalán nincs így. Olyannyira, hogy a szemében valójában ég és föld a különbség a kettő között.

Az ausztrál exmotorostól megkérdezték, hogy melyik királykategóriás versenygépét tartja a legjobbnak, illetve a legrosszabbnak. Az első kérdésre adott válaszában semmi meglepetés nincs, hiszen azt a motort mondta, amelyikkel a második, 2011-es világbajnoki címét nyerte. Igaz, ez sem működött egész évben ideálisan.

Marc Márquez a fő oka, hogy Stoner elhagyta a Hondát, amelynek már akkor megjósolta a jövőjét

„A Honda RC212V, mielőtt a Bridgestone módosította a gumikat – nyilatkozta Stoner a Motociclismo.it-nek. – Az év elején, amikor teszteltünk, az a motor volt a legjobb, amelyen valaha is ültem. Néhány verseny után [viszont] a gumik teljesen megváltoztak, és rengeteg problémát okoztak nekünk. Próbáltuk kijavítani, de nem tudtunk mit tenni. Előtte szinte tökéletes volt a motor: jó fékezés, kiváló kigyorsítási tapadás, remek kanyarodás, finom motorblokk, nagyon jó egyensúly. Néhány területen valószínűleg nem volt a legjobb, de összességében fantasztikus volt.”

Ezután jött a meglepő fordulat, hiszen Stoner a Ducati Desmosedici GP7-est tartja karrierje legrosszabb motorjának. Azt, amelyikkel 2007-ben saját maga legjobb szezonját zárta, hiszen ugyanannyi futamon több pontot szerzett, mint négy évvel később. „Ezt a motort volt a legnehezebb vezetni pályafutásom során – fogalmazott. – Mindenki azt hiszi, hogy mivel versenyképes tudtam lenni, jól működött a motor, de rengeteg másik Ducati volt a pályán, és azok sehol nem voltak.”

A kétszeres világbajnok hozzátette, „néha ijesztő volt” a motor. „Amikor az ember azt gondolta, hogy megértette, tévedett – emlékezett vissza. – Sok trükkös dolog volt. A ride-by-wire gázkar nem adott semmilyen érzetet, a fordulatszám növekedésének első fázisában az ember semmilyen kapcsolatot nem érzett a motorblokkal, és ez gyakran idézett elő pumpálást. A lánc katasztrofális volt, a motorblokknak nem volt gyorsulása.”

Stoner szerint csak a pályafutása végeztével értették őt meg, korábban nem szerették a stílusát

Stoner azt is elmondta, hogy bár magas fordulatszámon volt ereje a motorblokknak, alacsonyabb szinten semmi, ráadásul a gép kifejezetten nehezen fordult be. Persze azért a Ducati 2007-es motorját mégsem lehet hulladéknak nevezni, hiszen a most a 38 éves expilóta mégiscsak felért vele a csúcsra a bolognaiaknál töltött első idényében. „Ami jó volt benne, az a fékezés alatti stabilitás, valamint a sebesség a negyedik, ötödik és hatodik fokozatban – jelentette ki. – Sok pályán tényleg a határig kellett hajtanom a motort, hogy versenyképes legyek.”

Az LCR főnöke elárulta, hogy szeretné-e meghosszabbítani a Hondával az idén lejáró szerződésüket